”Set i bakspejlet er der også et par ting, vi ville have gjort anderledes”
Dette citat har flere danskere måske set tone hen over tv-skærmen det seneste stykke tid. Citatet viser sig i sammenhæng med et reklamespot, der opfordrer befolkningen til at sige deres mening om Danske Bank på www.danskebank.dk/da-dk/mening. Danske Bank har selv oprettet sitet og appellerer nu til, at den danske befolkning giver deres mening til kende.
Danske Bank forsøger hermed at rette op på og forbedre et ellers ret usikkert og forslået image. For store kreditter og en Stein Bagger sag har trukket en stor sort sky hen over den ellers så prestigefyldte og anerkendte bank med ry for orden i sagerne og et godt fodfæste.
Danske Banks image har tabt værdi efter krisens indtog og en Bagger-sag, der aldrig måtte være sket. Det har betydet markante skår i et ellers ret så godt image. Danske Banks image halter gevaldigt. Banken forsøger derfor nu at rette op på og forbedre sit image ved at opfordre den danske befolkning til at sige deres mening om Danske Bank via sitet www.danskebank.dk/da-dk/mening. Ordførende direktør Peter Straarup siger selv på sitet, at Danske Bank nu ønsker en dialog med befolkningen. Ordet er derfor nu frit for alle landets borgere – så hvis du har noget på hjerte i forhold til Danske Bank, er det på www.danskebank.dk/da-dk/mening, du har muligheden for at komme til orde.
Ikke blot banken kan her læse din mening – alle der besøger sitet kan læse, hvad du har at sige.
Banken indrømmer, både i reklamespottet og på sitet, at der nok er et par ting, de ville have gjort anderledes. Den indrømmelse tror jeg, at mange danskere med penge og/eller lån i Danske Bank havde brug for at høre. Banken er simpelthen kommet ud på så dybt vand nu, hvor den næsten ikke kan bunde, så noget måtte der simpelthen ske – en indrømmelsesstrategi tror jeg er et skridt på vejen til en genoprejsning af et image, der på nuværende tidspunkt hænger markant med næbet.
Sitet er et bevis på en virksomhed i krise, der har indset at genoprejsning kun kan ske ved at gå i dialog med den danske befolkning. En virksomheds image skabes af befolkningen. Lige fra landmanden med penge i banken, kernefamilien med adskillige lån i banken til salgsdirektøren med aktieandele i banken skal derfor lyttes til af banken.
Ta’ et kig på sitet, for jeg synes det sætter nogle tanker i gang. Måske får du selv helt lyst til at udtrykke din mening – man ved aldrig.
Det bliver også meget spændende at se, hvilke konsekvenser denne reklame og de efterfølgende meninger får internt i virksomheden. Danske Bank har jo været kendt som en lidt tung og gammeldags arbejdsplads, men måske er de på vej i en ny retning?!
Det kan blive hårdt, som medarbejder at skulle høre på en masse meninger, når man blot prøver at gøre sit arbejde så godt som muligt. Jeg håber derfor, at banken har taget nogle initiativer, som fokuserer på det interne og på den autokommunikation som reklamerne vil skabe.
Hvis æblet ser lækkert, sprødt og rødt ud på ydresiden, men er råddent inderst, ja så kan det hele vel være lige meget!
Jeg det bliver lidt spænende og følge med i, hvad der sker det næste stykke tid….
Fuldstændig korrekt med den interne kommunikation, så der håber jeg også, at Danske Bank har taget nogen foranstaltninger. Autokommunikationen kan jo spille en afgørende rolle med den enkelte medarbejders motivation og tilhørsforhold til virksomheden.
Som privatkunde er vi godt tilfreds med den danske bank, og
godt tilfreds med vores bankrådgiver, altid god service.
Set med erhvervslivets øjne er det os uforståeligt at der bliver givet så mange af skatteborgernes penge til bankverdenen, uden at der er nogen effekt over for erhvervslivet overhovedet. Hvor bliver pengene af fra bankpakken , som skulle få skub i erhvervslivet igen. Da vi synes det er meget dårlig at man sidder og laver sådant et gangs skrivebordsarbejde til egen fordel.
Vi synes det er forkert at direktøren stadig kan sidde på sin post, efter : Stein Bagger sagen:, da en hvilken som helst anden person ville have mistet sin stilling.
Husk at i kun er ansat som lønmodtagere.
Undertegnede er meget utilfreds med flytning af den danske bank hedeparken afd. vier pensionister og er dårligt gående så nu skal vi have bussen hver gang vi skal hæve penge i atomaten plus når vi skal i vores bankboks det er en extraudgift for transport plus tid,samtidig vil der sikkert være en lang kø, da der nu bliver en masse kunder fra hedeparken afd der nu overflyttes til den nye afd i ballerup, vi syntes ikke det er særligt hensynsfuldt over foros gamle kunder. vi fristes til at skifte bank til norddea afd i hedeparken